Menu

Promocja firmy za pomocą gadżetów reklamowych

5 czerwca 2016 - Firma
Promocja firmy za pomocą gadżetów reklamowych

Firmy próbując dotrzeć do potencjalnych klientów, tworzą coraz większe kampanie reklamowe, wydają coraz więcej pieniędzy i starają się wykorzystać pełen wachlarz sposobów promocji, aby przedstawić własne produkty czy usługi. Warto inwestować w nie, ponieważ każda wydana złotówka na promowanie przedsiębiorstwa przynosi zyski. W dobie komputerów w największej mierze usługi i produkty promowane są w Internecie, gdzie korzysta się z reklam wyświetlanych w wyszukiwarkach, na stronach branżowych, na portalach społecznościowych, forach dyskusyjnych itp. Do tego dochodzi niezastąpiona forma bezpośredniej reklamy, przy której spotykamy klienta oko w oko, dzięki temu można przedstawić wszelkie zalety naszego przedsiębiorstwa i przedstawić całą ofertę firmy, do tego dochodzi rozmowa niewerbalna, przy której można się odpowiednio dopasować, dzięki której konwersacja staje się bardziej wartościowa.


Jedną z form reklamy cieszącą się ponownie wysoką popularnością są gadżety reklamowe, które idealnie nadają się podczas konferencji, spotkań branżowych, targów czy podczas bezpośrednich spotkań z klientami. Darmowe przedmioty zazwyczaj biurowe, posiadające logo i dane kontaktowe firmy, są w stanie przynieść świetne efekty, porównywalne z droższymi formami reklam. Rozwój podobnie jak w innych formach reklamy wizualnej podniósł znacząco jakość prezencji przedsiębiorstw. Produkty to już nie tylko długopisy i notesy, ale coraz częściej rozdawana jest odzież reklamowa, sportowa, narzędzia, akcesoria biurowe, elektronika a w niej pamięci PenDrive, power banki, portfele, zegary itp.

Podczas organizowania takiej formy reklamy, podobnie jak podczas tworzenia kampanii reklamowej w internecie, należy ukierunkować swój target i przeprowadzić wywiad potrzeb klientów, dzięki temu wybór gadżetów będzie trafny. Rozdawanie nie przydatnych lub niepasujących do danej grupy osób rzeczy mija się z zamierzonym celem, jaki jest pozyskanie klienta. Jeżeli wybierając się na konferencje czy spotkanie branżowe, będzie zabierany głos, można rozdać np. notesy i długopisy z logiem firmy, które przydadzą się podczas notowania. W ten prosty sposób zostawiamy dane kontaktowe do własnej firmy i wskutek odpowiedniego zaangażowania się podczas prezentacji, można zachęcić uczestników do kontaktu. Jeżeli kontakt nie wystąpi zaraz po spotkaniu, to warto mieć na uwadze fakt, że osoba dany długopis może wziąć do domu czy pracy, co skutkuje tym, że logo wędruje przed oczami innych, a mając go blisko siebie, szybko nie zapomni o naszej firmie, a w razie zdecydowania, nie będzie musiał długo szukać nazwy firmy.

Jakość gadżetów może dużo zdradzić, dlatego należy zadbać, aby były przede wszystkim sprawne oraz estetycznie wykonane, nie należy dopuścić do tego, aby osoba otrzymała chłam. Nie wróży temu nic dobrego, a w najlepszej sytuacji gadżet zostanie wyrzucony do śmieci, a firma będzie wyparta z pamięci. Gorzej byłoby w sytuacji, jeżeli rozdawana byłaby pamięć podręczna, a korzystająca osoba wskutek słabej jakości straciłaby ważne dane. Warto się więc zastanowić i znaleźć równowagę między ilością a jakością gadżetów. Odnośnie jakości, warto zadbać także o to, aby dana rzecz trafiła do osoby, która będzie chciała korzystać z niej na co dzień, jeżeli zatem ktoś grzecznie odmawia, nie ma co wciskać na siłę, lecz odpuścić. Dzięki temu gadżet nie zostanie wyrzucony, czy odłożony na półkę, a będzie mógł trafić do osoby, która będzie z niego korzystała na co dzień i dodatkowo będzie reklamowała firmę.

Tagi:

Jedna myśl nt. „Promocja firmy za pomocą gadżetów reklamowych

  • Pingback: Gadżety reklamowe – czy warto? - Artykuly24.pl

  • Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *