Menu

Dieta a samopoczucie

15 października 2016 - Zdrowie i uroda
Dieta a samopoczucie

Wiele osób na myśl o diecie wyobraża sobie same złe rzeczy, jednakże bycie na niej wcale nie musi oznaczać, że będziemy się źle czuli. Dobrze dobrana dieta, bogata we wszystkie, potrzebne do odpowiedniego funkcjonowania organizmu składniki może sprawić, że zgubimy zbędne kilogramy bez utraty dobrego samopoczucia i energii.

Nie od dzisiaj wiadomo, że to co jemy ma wpływ na nasze emocje i to, jak w danej chwili się czujemy. Dlatego samo słowo ,,dieta”, które człowiekowi kojarzy się głównie z ograniczeniem jedzenia, wywołuje u niego głównie negatywne emocje. Zapominamy, że w diecie nie chodzi tylko o zrzucenie zbędnych kilogramów, ale przede wszystkim o poprawę naszego zdrowia i samopoczucia, ponieważ im jesteśmy zdrowsi, tym lepiej się czujemy.

Tak jak wspomniano wcześniej, to co jemy ma ogromny wpływ na nasze samopoczucie i serce – kardiochirurgpoznan.pl. Skutecznie je psują potrawy ciężkie i tłuste, ponieważ najczęściej są przyczyną bólu brzucha i mdłości, które skutecznie mogą zniechęcić do wykonywania jakiejkolwiek czynności.

Co więc należy jeść, aby nasze samopoczucie było lepsze? Najważniejsza w tym aspekcie jest serotonina. To właśnie jej brak powoduje depresje i gwałtowny spadek nastroju. Serotonina to neuroprzekaźnik, który znajduje się w mózgu. Jest odpowiedzialny między innymi za regulowanie snu i apetytu. Jeśli w organizmie występuje jej niedobór, wówczas mamy problemy nie tylko ze snem, ale także z ciągłym apetytem, który uniemożliwia nam zachowanie odpowiedniej diety. Ten składnik odnajdziemy w węglowodanach złożonych – ciemnym pieczywie, makaronie razowym czy płatkach owsianych.

Bardzo ważnym składnikami diety są aminokwasy. Odpowiadają za powstawanie neuroprzekaźników, które z kolei mają wpływ na nasze samopoczucie. Można tutaj wymienić następujące aminokwasy – fenyloalaninę, obecną w mięsie, jajkach, rybach i serach, tryptofan, który znajduje się w  produktach mlecznych i niektórych owocach morza oraz kwas glutaminowy, który możemy znaleźć w białku roślinnym i zwierzęcym.
Bardzo duże znaczenie ma także odpowiednie dobranie diety indywidualnie do danej osoby. Człowiek, który całe życie jadł dużo słodyczy i przeniósł się na jedzenie tylko gotowanych warzyw długo nie wytrzyma w swoim postanowieniu, ponieważ będzie to dla niego zbyt duży przeskok, który spowoduje, że jego samopoczucie będzie bardzo negatywne. Istnieje duża szansa, że nie będzie potrafił powstrzymać się od podjadania. Wizyta u dietetyka, który dobierze dietę zgodną z jego aktualnymi możliwościami psychicznymi i fizycznymi sprawi, że takie ryzyko zostanie zminimalizowane. Oczywiście wszystko zależy od naszej motywacji, lecz dobre samopoczucie zdecydowanie pomaga w utrzymaniu jej na wysokim poziomie.

Ważnym składnikiem diety, jeśli bierzemy pod uwagę nasze samopoczucie, jest magnez. Małą dawką magnezu możemy skutecznie zniwelować stres i zwalczyć pojawiające się co jakiś czas uczucie przygnębienia. Warto o tym pamiętać, ponieważ niedobór magnezu powoduje senność, nadwrażliwość i zwiększoną podatność na stres. Magnez można zaleźć nie tylko w czekoladzie, ale także w suszonych owocach, zielonych warzywach i orzechach.

Jedna myśl nt. „Dieta a samopoczucie

Aniela

Oprócz odpowiedniej diety warto pamiętać o prawidłowym nawadnianiu organizmu. Z tym pomoże http://kk-dystrybucja.pl/

Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *