Menu

Jak powinny reklamować się firmy?

25 października 2017 - Reklama
Jak powinny reklamować się firmy?

Nie ulega wątpliwości, że dobrze przemyślana reklama potrafi przynieść pieniądze. Znane przysłowie: „reklama dźwignią handlu” – nie wzięło się z niczego. Według ekspertów od marketingu firma, która nie inwestuje w reklamę, w dłuższej perspektywie nie utrzyma się na rynku.

Jak reklamować firmę?

Przede wszystkim warto uzmysłowić sobie, że reklama powinna być wielokanałowa. Oznacza to, że nie powinna ograniczać się wyłącznie do działań w jednym obszarze. Pozyskiwać klientów możemy na wiele sposobów, przy czym nie możemy nastawiać się tylko i wyłącznie na nowych, ale też tych pozyskanych wcześniej.

Reklama małej firmy

Małe firmy zawsze stoją przed dylematem czy inwestować w reklamę czy nie? Nie można im się specjalnie dziwić. W dobie dzisiejszego systemu prawnego i obciążeń podatkowych, ciężko jest prowadzić i rozwinąć biznes. W przypadku małej firmy np. z branży usługowej czy handlowej, która ma punkt stacjonarny i działa na niewielkim obszarze warto pomyśleć o ulotkach. Jest to prosty sposób by dać znać o sobie potencjalnym klientom. Drugą formą działań mogą być gadżety reklamowe . Jest to o tyle fajna opcja, że wiąże się ze stosunkowo niewielkimi wydatkami, a możemy dotrzeć zarówno do nowych jak i stałych odbiorców naszych produktów. Podstawą działania każdej firmy powinna być we współczesnych czasach także strona internetowa. Jeżeli nie ma nas w Internecie, na Facebooku – to tak jakbyśmy nie istnieli. Dlatego promowanie się przez www jak i social media jest absolutnie obowiązkiem.

Reklama dla dużej firmy

Strategia działania dla średnich i dużych firm wymaga czasem burzy mózgów i działań wspólnych sztabu ludzi. Firmy takie stawiają na kompleksowe działania, zawierające zarówno rozwiązania dla małych firm jak i własne dedykowane. Firmami obracającymi milionami złotych miesięcznie, zazwyczaj zajmują się domy lub duże agencje reklamowe. Pozostaje pytanie: jaki typ reklamy stosują takie korporacje? Są to działania, których celem jest dotarcie do masowej grupy odbiorców. Podstawą jest reklama w mediach różnego typu począwszy od Facebooka, Internetu, a skończywszy na prasie czy telewizji. Jako, że firmy takie zatrudniają dużo handlowców, jeżdżą oni do swoich klientów samochodami, które mają oblepione na szybach i bokach reklamy.  Kolejna ważna kwestia – banery. Aby wypromować swoją działalność firmy wykupują wielkoformatowe powierzchnie reklamowe, wyświetlacze LED w autobusach czy metrze. Kluczem do sukcesu jest także działalność w Internecie. Reklama w Google, kupno banerów na dużych serwisach czy stronach blogerek.

Tagi:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *