Menu

Kiedy klejenie szyb samochodowych wystarcza?

29 października 2018 - Motoryzacja
Kiedy klejenie szyb samochodowych wystarcza?

Boczne i tylne szyby samochodowe zwykle są w stanie przetrwać przez cały okres eksploatacyjny auta. Szyba przednia jest jednak bardziej narażona na różnego rodzaju uszkodzenia – działają na nią największe siły, przez co gładka powłoka może z czasem pokryć się pęknięciami oraz odpryskami. Jeżeli kierowca często porusza się po wyboistych drogach, uszkodzenia te mogą szybko się powiększyć. W niektórych przypadkach można je usunąć poprzez klejenie.

Uszkodzenia szyby przedniej

Szkło szyby samochodowej ulega uszkodzeniom na różne sposoby. Naprężenia i uderzenia przyczyniają się do powstawania licznych rys i pęknięć, które nierzadko utrudniają kierowcy prowadzenie pojazdu. Ubytki ograniczają widoczność i rozpraszają promienie słoneczne, co w najgorszym razie może doprowadzić do wypadku. W przypadku uszkodzenia szyby przedniej, samochód nie ma szans pomyślnie przejść przeglądu technicznego. Karoseria jest wówczas sztywniejsza, a poduszki powietrzne mogą nie działać prawidłowo.

Klejenie szyb samochodowych

Nie zawsze konieczna jest wymiana elementu. W wielu przypadkach sprawdzić może się klejenie szyb samochodowych, które przeprowadzić da się w profesjonalnym warsztacie. W ten sposób usuwana jest większość ubytków, bez konieczności dość kosztownej wymiany całego komponentu. Najpierw stosuje się specjalne narzędzie do likwidacji zanieczyszczeń, powietrza oraz wilgoci. Następnie ubytki wypełniane są odpowiednią żywicą syntetyczną, po czym konieczne jest ich utwardzenie oraz wypolerowanie. Klejenie szyb samochodowych trwa zwykle mniej, niż godzinę.

Wymiana zamiast klejenia

Aby naprawić szybę, wymagane jest spełnienie określonych warunków. Uszkodzenie nie może się znajdować bezpośrednio w polu widzenia kierowcy oraz być zbyt stare. W zależności od zastosowanej techniki naprawy, długość pęknięcia oraz średnica odprysku nie powinny przekraczać 5 – 20 mm. Klejenie szyb samochodowych może nie wystarczyć, jeżeli pęknięcie kończy się pod uszczelką lub na samej krawędzi elementu. W takiej sytuacji jedynym rozwiązaniem jest wymiana szyby na nowy egzemplarz.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *